Blog

aug15

Afvaltips!

afvaltips

Wil jij ook wat kilo’tjes kwijt, maar kan je nog wel wat afvaltips gebruiken? Wij hebben een aantal tips&tricks voor je op een rijtje gezet!

Afvaltip 1: Het duurt ongeveer 20 minuten voordat het tot je hersenen doordringt dat je eet. Pas daarna kan je hongergevoel verdwijnen. Een prima truc: eet voor je maaltijd eerst langzaam een kop soep of salade. Dan krijgen je hersenen eerder het signaal dat je voldaan bent.

Afvaltip 2: Zoete trek? Je kunt zelf heel eenvoudig lekkere ijsjes maken voor de lekkere trek die weinig calorieën bevatten. Gebruik daarvoor suikervrije siroop en waterijsvormpjes. Ander ijs kun je beter uit de diepvries verbannen!

Afvaltip 3: Alcohol bevat flink wat calorieën. Bovendien zet het voeding sneller om in vetweefsel en remt het de vetverbranding. Met een glaasje op vergeet je al snel je goede voornemens. Dus wees gewaarschuwd!

Afvaltip 4: Kom in actie na je maaltijd! Ga niet languit op de bank “uitbuiken”, maar maak een wandeling of doe iets actiefs in het huishouden. Dit houdt je verbranding op gang.

Afvaltip 5: Serveer je maaltijd eens op een klein bordje, dan lijkt het meteen een stuk meer terwijl het eigenlijk minder is dan wat je normaal op zou scheppen. Je zult merken dat een iets kleinere portie je een voldaan gevoel zult geven!

Afvaltip 6: Afvallen wordt eenvoudiger als je het per week bekijkt. Heb je het weekend een etentje? Probeer dan de dagen ervoor vast wat calorieën te “sparen” door gezond en verantwoord te eten. Dan kun je tijdens dat etentje zonder gewetensbezwaar lekker genieten.

Afvaltip 7: Poets eens je tanden als je last hebt van “snaaihonger”. Daarmee verdwijnt je lekkere trek.

Afvaltip 8: De weegschaal is niet heilig. Bedenk dat niet al het gewicht vet is en dat je spieren kunt krijgen op plekken waar eerst vet zat. Zelfs als je niets afvalt (op de weegschaal) kan die strakke broek ineens losjes zitten. Het heeft dus beslist zin om op vaste plekken op je lichaam met een meetlint te meten.

Afvaltip 9: Vaak krijg je in een restaurant te veel op je bord. Schuif de helft van de maaltijd opzij en leef je uit met de zout én peper. Wedden dat je niet in de verleiding komt om het tóch op te eten?

Afvaltip 10: Geniet van het leven! Ook als je probeert a te vallen kun je heerlijk eten. Stel haalbare doelen op en beloon jezelf als je die behaald hebt. Trakteer jezelf op een (non-food) verrassing: een paar uurtjes extra ontspanning voor het lezen van een goed boek, koop een CD of ga naar de bioscoop!

Maar de meest effectieve tip is uiteraard: beweging! Zodra jij in beweging komt worden er allerlei stofjes aangemaakt in je lichaam, zoals endorfine en adrenaline die ervoor zorgen dat je je energiek en happy voelt! Pak dus in plaats van de auto een keer de fiets of ga lekker sporten! Leuke, gevarieerde trainingen onder begeleiding van een gediplomeerde trainer, wil jij dat ook weleens uit proberen? Lees hier dan meer over Personal Training van Train2Release!