Yoga en Massage

Sta jij vitaal in het leven?

Ons vaak zelf gecreërde drukke en hectische bestaan veroorzaakt tegelijkertijd als tegenhanger een extreme drang naar rust en “de basis”. Ons leven doet een groot beroep op onze flexibiliteit. Omdat we het liefst niet inleveren op ons hectische leven, vragen we ons steeds meer af hoe we ons door alle ontwikkelingen en veranderingen heen, bruisend en energiek kunnen blijven voelen. Zowel fysiek als mentaal. Yoga draagt effectief bij aan een algehele verbetering van vitaliteit.

Yin Yoga

In tegenstelling tot de Yang vormen van yoga waarbij je ongeveer de helft van je lichaam aanspreekt, biedt yin Yoga de mogelijkheid om het geheel aan te pakken. Namelijk ook de gewrichtsbanden, pezen, bindweefsel en zelfs onze botten. Voor optimale gezondheid dienen we alle “weefsels” aan te pakken. Het is een rustige vorm van yoga die je de gelegenheid biedt om even "op adem" te komen.

Yoga voor innerlijke rust

Ondanks dat de yin houdingen simpel zijn, zijn ze verre van makkelijk en vaak intenser dan de dynamische yang houdingen. Doordat we de houdingen 3-5 minuten aanhouden en focussen op een specifiek targetgebied is Yin Yoga ook wel een ware “mindtraining”. Zeker in het begin kun je je lichaam op een oncomfortabele manier gaan voelen. Lukt het je ondanks dat om toch verstilling te brengen in lichaam én geest? Dus in plaats van te willen reageren en te gaan verzitten, om te blijven onderzoeken, zodat je kunt gaan ervaren dat JUIST in die verstilling de ontspanning en innerlijke rust plaatsvindt.

Yin yoga biedt je “the full package” in een proces naar heelwording, draagt bij aan persoonlijke groei en werkt door op allerlei lagen; fysiek, mentaal, emotioneel, energetisch en als je wilt ook spiritueel.

De Yin Yoga lessen bij Train2Release worden gegeven door Vanessa Julia (holistic life coach en yin yoga docente) van Peace of Nature.

Stel jij jezelf de volgende vragen? Dan is yoga zeker interessant voor jou:

Ik heb het gevoel altijd tijd tekort te komen. Hoe ga ik beter om met alle stress en hectiek van alledag én zorg ik beter voor mezelf?

Als ik thuis kom uit mijn werk voel ik me ontzettend moe. Het liefst hang ik de rest van de avond op de bank. Hoe creër ik meer energie?

Ik denk dat ik tegen een burn-out aanloop. Ik ervaar stressklachten zoals hoofdpijn, vermoeidheid en rug/nekklachten. Hoe creëer ik meer rust in lichaam én geest?